misidenesenler

28 Mart 2016 Pazartesi

LOKUMLU KURABİYE


BU KURABİYEDE SÜRPRİZ VAR



Hafta sonu yaptığım ve tadını çok sevdiğim bir kurabiye tarifi lokumlu kurabiye..
Dışarıdan her ne kadar basit bir un kurabiyesi gibi görünse de içinde tatlı bir sürprizi var.
Ben güllü lokum ile yaptım. Çünkü gül araması ve kokusu çok yakışıyor.

Malzemeler:

1 paket eritilmiş margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
2 çay bardağı pudra şekeri
2 yemek kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un ( yaklaşık 5 bardak civarı)

İçine: Lokum ( ben güllü lokum tercih ettim siz zevkinize göre lokum koyabilirsiniz)

Yapılışı:

Önce sıvı malzemeleri karıştırıyoruz. Azar azar unu ekleyerek yoğuruyoruz.Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartarak elimizle açtırıyoruz. Lokumlar büyükse ortadan ikiye keselim ve lokumu içine koyup kurabiyeyi yuvarlayalım.
Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizip 175 derecede kurabiyeler çok hafif pembeleşinceye kadar (çok fazla kızarmayacak) pişirelim. Çıkınca üzerine pudra şekeri serpelim.

Afiyetler Olsun...




16 Mart 2016 Çarşamba

MİS GİBİ MİSİ

MİS GİBİ MİSİ...




Blog açmaya karar verdiğimde bu blokta neler olmalı neyi anlatmalı diye çok düşündüm. Bloğum da doğayı güzellikleri ,sevdiğim yemeklerin tariflerini, el işlerini, gündelik yaşamı, hayatımızı kolaylaştıracak bazı ipuçlarını paylaşmalıyım dedim. Kısacası ben ve hayat olmalıydı bloğum da...

İlk yazımda benim doğup büyüdüğüm bu şirin köyden bahsetmek istiyorum.
Burası; Bursa' nın Nilüfer İlçesine Bağlı Misi Köyü mahalle statüsüne geçtikten sonra ismi Gümüştepe Mahallesi olarak değişse de bizim için ismi Misi Köyü olarak devam ediyor..İçerisinde derenin aktığı eski ahşap evlerin olduğu yem yeşil bir köy..
Fotoğrafta gördüğünüz evler Nilüfer Belediyesi tarafından restore edildi. Özellikle Bursalılar için gözde bir turizm merkezi haline geldi.
Bende böyle ahşap sundurmalı sofalı bir evde dünyaya geldim. Bu doğa güzellikleri içerisinde çok şanslı bir çocukluk geçirdiğimi düşünüyorum. Evlilik nedeni ile ikametim değişse de çok fazla uzaklaşamadım. Sadece bir kaç kilometre uzağındayım ve her fırsatta oradayım. Çünkü sevdiklerim eşim dostum arkadaşlarım hep burada hep de burada olsunlar.. 

MİSİ KÖYÜ KADINLARI DERNEĞİ

Misi köyü hakkında yazıp da Misi Köyü Kadınlarının kurmuş olduğu dernekten bahsetmemek olur mu?  Olmaz tabi..
Belki reklama girecek :)) ama  misi köyündeki kadınların bir araya gelerek içinde anneminde bulunduğu bir dernek kurdular. Birlikten kuvvet doğar diyerek yaptıkları güzel yemekleri misafirlerine sunuyorlar. Yolunuz düşerse mutlaka uğrayın harika bir kahvaltı, cevizli lokumlar, mantılar, erişteler, reçellere eminim bayılacaksınız. Harika lezzetler var. Köyüm diye söylemiyorum ama hepsi çok yetenekli ve bu işi çok güzel başardılar...
İlerleyen günlerde bu güzel yemeklerden bahsedecek tarifler vereceğim. Misi'den daha detaylı bahsedeceğim. Henüz acemi bir blog yazarıyım.:))